Pentru că în ultimul timp alimentația, în special cea eco și vegană, a fost un topic mult discutat, ne-am întrebat ce valori nutritive erau promovate în trecut.

Ne-am uitat la ce mesaje erau transmise acum 100 de ani. Firesc, pentru că era perioada Primului Război Mondial, posterele din acea perioadă sunt war-related. Posterele legate de alimentație erau realizate de U.S Food Administration și promovau mesaje de economisire a hranei, ca resursă pentru război. Astfel, regăseai peste tot mesaje de genul “Food is ammunition” sau “Corn – the food of the nation. Serve some way every meal – appetizing, nourishing, economical”. De asemenea, era încurajată producția proprie prin „Keep the home garden going” sau „Sow the seeds of Victory! Plant & raise your own vegetables”.

Ca vizual, U.S Food Administration utiliza elemente ce îți sugerau ideea de naționalism sau patriotism: flags și femei îmbrăcate în steagul Americii, soldați și imagini din război. Astfel, accentul nu cădea atăt de mult pe alimente în sine, ci pe simboluri care să emoționeze privitorul.

Revenind în prezent, posterele food-related promovează o alimentație cât mai naturală și producția locală. Deci mesajele sunt cumva aceleași, dar scopul este antagonic. Dacă în trecut

afișul era o formă de propagandă pentru război, acum promovează sustenabilitatea, din perspectiva dezvoltării durabile.

Un exemplu drăguț pe aceasta temă este “Green Ways to Wellness Campaign”, realizată de Carlos Zamora pentru Great Rivers Gateway. Prin campanie, cei de la Great Rivers Gateway doresc să promoveze un stil de viață sănătos: consum de produse locale, utilizarea unor mijloace alternative de transport.

Vizualul este unul minimalist, cu un mesaj simplu: “Green means healthy. Eat right for a balanced life”. Central sunt alimentele, iar fundalul este verde pentru a sugera ideea de fresh.

Leave a Reply